NERWICA

 

Nerwica jest określeniem zbiorowym dla grupy długotrwałych zaburzeń umysłowych, w tym astenii (nieumiejętność kontroli emocji, brak energii, częste zmiany nastroju), obsesji i histerii.

Objawami nerwicy są m.in. emocjonalne cierpienie, nadmierny niepokój, ataki paniki i zaburzenia nastroju. Fizyczne objawy nerwicy obejmują częste bóle głowy, ból serca, chroniczne zmęczenie, zawroty głowy, słaby apetyt, zaburzenia snu itd. Nerwica bardzo często powoduje różne zaburzenia oddychania, które utrudniają diagnozę i leczenie tej choroby.

 

Plan leczenia może zawierać zarówno psychoterapię jak i leki.

 



Pozytywne efekty terapii oddechowej na układ oddechowy są w medycynie znane od dawna i mają naukowe uzasadnienie. Ośrodek oddychania znajduje się w pniu mózgu i jest połączony z innymi częściami mózgu, które są odpowiedzialne za odruchy i ogólne funkcjonowanie ciała. Badanie wykazało, że wdech aktywuje współczulną część wegetatywnego układu nerwowego, podczas gdy wydech uruchamia część przywspółczulną.

 

  1. Ćwiczenia oddechowe obejmujące głębokie oddychanie i robienie przerwy przed wydechem uruchamia współczulny układ nerwowy. Ta część wegetatywnego układu nerwowego zwiększa częstość akcji serca i skurczów, jak i również podwyższa ciśnienie tętnicze, spowalnia perystaltykę, obniża wydzielanie soków żołądkowych i wydzielanie trzustkowe, rozszerza oskrzela i oskrzeliki.
  2. Ćwiczenia oddechowe obejmujące powolne wydychanie i następującą po nim przerwę uruchamia przywspółczulny układ nerwowy, który spowalnia skurcze serca, obniża ciśnienie krwi, przyspiesza trawienie i zwęża mięśnie oskrzeli. Spokojne głębokie wydechy z przerwami pomagają w odprężeniu ciała przywracając równowagę układowi nerwowemu.
  3. Ośrodek oddychania jest połączony z korą mózgową związaną z ruchem, dlatego też nie tylko ruch może wpływać na oddychanie, ale także oddychanie może być wykorzystane do kontroli napięcia mięśni. Oddziaływanie to stanowi podstawę techniki relaksacji mięśni i relaksacji powolnym oddechem.
  4. Ćwiczenia oddechowe wspomagają pracę ośrodka oddechowego oraz ośrodkowego układu nerwowego, zwiększają wydzielanie serotoniny (‹‹hormonu szczęścia››) oraz polepszają właściwości krwi.
  5. Ciągły stres ma wpływ na tempo oddechu, co skutkuje hiperwentylacją i hipokapnią (stan obniżonej ilości CO2 we krwi). Prowadzi to do zaburzeń mózgu, podczas gdy właściwe oddychanie uwalnia ciało od stresu i napięcia.

 

Urządzenie do treningu oddechu Frołowa (Frolov’s Respiration Training Device) ułatwia czerpać korzyści z pozytywnych efektów terapii oddechowej w leczeniu różnych zaburzeń neurotycznych. Wraz z poprawą stanu psychoemocjonalnego i fizycznego zmniejsza ono odczucie braku tlenu, ciężkiego oddechu, palpitacji, nadmiernego pocenia się i zaburzenia snu.

 

Wraz z ogólną poprawą zdrowia łatwiej jest ograniczyć palenie oraz unikać przejadania się, co jest powszechne u wielu osób znajdujących się w stresujących sytuacjach.

 

Urządzenie do treningu oddechu może być także stosowane do aromatoterapii, która jest z powodzeniem stosowana w leczeniu zaburzeń nerwicowych. Połączenie aromatoterapii z ćwiczeniami oddechowymi zwiększają odporność układu nerwowego na szkodliwe czynniki.


Nasz Sklep wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Plików Cookies Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w Sklepie.

Design and Development by morninglime.com