SPORT I FITNESS

 

Wyniki badań klinicznych wskazują wyraźny wzrost zdolności wysiłkowej, wytrzymałości i skuteczności treningowej u sportowców wykonujących specjalne ćwiczenia oddechowe.

Przykładowo: Wskutek treningu oddechowego u trenującego wzrasta zdolność do wykonywania ćwiczeń statycznych z 1–2 do 6–8 (minut); w sprintach na dystansie 100 m mniej doświadczeni biegacze wykonują 16–19 oddechów w ciągu 11,3–12,2 s trwania biegu, a biegacze bardziej doświadczeni — tylko 4–5 oddechów w tym samym czasie.

Dla osiągnięcia naprawdę znaczących wyników w sporcie niezbędne jest zastosowanie u lekkoatlety różnorodnego treningu układu oddechowego. Kluczowe jest przy tym osiągnięcie wysokiej odporności na hipoksję (tj. niską zawartość O2) oraz na hiperkapnię (tj. wysoką zawartość CO2), jak też uzyskanie dobrej wytrzymałości mięśni oddechowych. Dowiedziono, że trening hipoksyjny zwiększa moc i pomaga ustabilizować częstość akcji serca. Trening oddechowy, łączący w sobie hipoksję z hiperkapnią, zwiększa maksymalną moc fizyczną o 23% a ogólną zdolność wykonywania ćwiczeń — o 55%.

Jak dowodzą badania, trening oddechowy wykorzystujący technikę oporowania oddechu ma pozytywny wpływ na układ oddechowy trenującego — daje wzrost siły mięśni oddechowych i wytrzymałości, bardzo poprawia odporność na hipoksję i hiperkapnię, a także zwiększa ilość energii dostarczaną do mięśni dzięki usprawnieniu funkcji aerobowej organizmu.



 

Optymalny program treningowy dla układu oddechowego to taki, który integruje kilka czynników treningowych, trenuje mięśnie oddechowe i oskrzelowe, optymalizuje wentylację płuc i krążenie krwi oraz zwiększa zdolności adaptacyjne organizmu.

Metoda SPORT-BREATHE” jest specjalnie opracowanym programem treningu oddechu, w którym do ćwiczeń wykorzystuje się osobisty inhalator i trenażer oddechu, tzw. aparat Frołowa. Po 2 tygodniach treningów prowadzonych zgodnie z założeniami tego programu u trenujących sportowców obserwuje się wzrost pojemności płuc i poprawę funkcji oddechowej o 20%. Lekkoatleci i ich trenerzy obserwują też, że w dużym stopniu zmniejszone zostaje skrócenie oddechu (normalnie obecne) podczas ćwiczeń fizycznych, a jednocześnie ich ogólna wytrzymałość treningowa wzrasta.

„SPORT-BREATHE” jest jedyną metodą trenowania oddechu łączącą w sobie na raz kilka czynników treningowych i przy tym doskonale sprawdza się w leczeniu rehabilitacyjnym oraz znakomicie poprawia łatwość przystosowania się do nowego klimatu (zdolność aklimatyzacyjna) lub nowej strefy czasowej.

 

Przeczytaj opis badania klinicznego dot. wykorzystania osobistego inhalatora i trenażera oddechu Frołowa w treningu oddechowym u sportowców (PDF).
 


Nasz Sklep wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Plików Cookies Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w Sklepie.

Design and Development by morninglime.com