BEZSENNOŚĆ

 

Bezsenność jest uporczywym zaburzeniem snu charakteryzującym się trudnością w zasypianiu lub/ i pozostaniu we śnie, zredukowaną fazą głębokiego snu, a czasem niemożnością snu w ogóle.

 

W ostatnich latach bezsenność stała się pilnym problemem w krajach rozwiniętych, a liczba osób cierpiących na tę przypadłość rośnie każdego roku.

 

Czasami bezsenność jest objawem bardziej poważnego schorzenia, a nie niezależnej choroby. Często jest to objaw nerwicy, niektórych chorób serca, zaburzeń umysłowych lub neuroinfekcji. Bezsenność jest także uważana jako wskaźnik zmian starzenia się w układzie nerwowym ludzi starszych.

 



Zaburzenia snu mogą także wystąpić u zdrowych ludzi po nadmiernym fizycznym lub emocjonalnym obciążeniu. Dlatego też, tylko stałe zaburzenia snu trwające miesiąc lub sporadyczne zaburzenia snu trwające przez okres co najmniej trzech miesięcy są uważane za bezsenność.

 

Jak terapia oddechowa z użyciem urządzenia do treningu oddechu Frołowa (Frolov’s Respiration Training Device) pomaga usunąć bezsenność ?

 

Mimo, że mózg ludzki stanowi tylko 2% wagi ciała, otrzymuje on 20% całkowitego zużycia tlenu przez organizm. Aby przeprowadzić wszystkie konieczne funkcje takie jak spożywanie pokarmu lub sen mózg potrzebuje znacznej ilości tlenu. Tłumaczy to polepszenie jakości snu, lepszą pamięć, stabilny nastrój u pacjentów wykonujących ćwiczenia terapii oddechowej, co jest rezultatem zwiększonej dostawy tlenu do neuronów i polepszonej pracy mózgu.

 

Istnieje także współzależność pomiędzy wzorem fal mózgowych elektroencefalogramu, a krzywą oddechu. Na przykład, szybkie oddychanie jest powiązane z szybkimi falami o niskiej amplitudzie, podczas gdy spokojne oddychanie odpowiada miarowemu rytmowi fal mózgowych. Kiedy osoba zasypia rytm oddechu zmienia się a temperatura ciała nieco spada - to są typowe cechy snu.

 

Pozytywne efekty terapii oddechowej u osób z bezsennością:

 

  1. Rytm oddechu staje się podobny do tego występującego około pory snu. Po tych ćwiczeniach temperatura ciała nieco spada dokładnie tak jak przed zaśnięciem, dlatego też w leczeniu bezsenności lepiej jest wykonywać ćwiczenia oddechowe przed porą snu.
  2. Ćwiczenie powolnych wydechów stabilizuje procesy pobudzenia i inhibicji w centralnym układzie nerwowym łagodząc rozdrażnienie, zmniejszając zmęczenie i poprawiając jakość snu. Powolne wydłużone wydechy pomagają też rozluźnić mięśnie ciała.
  3. Wydychanie przy dodatnim oporze pomaga wytworzyć dodatnie ciśnienie wydechowe w drogach oddechowych. Rozszerza to oskrzela usprawniając wentylację płuc, zwiększając ilość tlenu we krwi oraz rozprowadzając większą ilość tlenu do innych narządów i tkanek jak również poprawiając czynność mózgu.
  4. Oddychanie przeponowe (brzuszne) stabilizuje ciśnienie w klatce piersiowej umożliwiając układowi sercowo-krążeniowemu prawidłową pracę. Zwiększa to dystrybucję krwi do wszystkich narządów ciała oraz do wszystkich części mózgu, co optymalizuje funkcjonowanie układu nerwowego zmniejszając bóle i zawroty głowy oraz poprawia jakość snu.
  5. Korzystanie z urządzenia do treningu oddechu umożliwia skupienie się na samym oddychaniu, zrelaksowaniu się i zaśnięciu.
  6. Regularne ćwiczenia oddechowe stopniowo zastępują tabletki nasenne oraz preparaty roślinne.

 

Polepszenie jakości snu jest zauważane zarówno u ludzi starszych z długoterminowymi zaburzeniami snu jak i u młodych ludzi ze sporadycznymi problemami ze snem. Obu grupom pacjentów po ukończeniu terapii łatwiej jest zasnąć. Rano czują się rześko i są pełni energii.

 

Ćwiczenia oddechowe zmniejszają częstotliwość wybudzeń w nocy z 4-6 razy do 1-2 u mężczyzn cierpiących na gruczolaka prostaty.


Nasz Sklep wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Plików Cookies Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w Sklepie.

Design and Development by morninglime.com